Segundo a estatística oficial do Estado, á cabeza de todas as ocupacións que están a xerar
emprego sitúanse a agricultura, a gandería e a caza. O sector primario
consolídase como o que mellor resistiu a crise, dado que apenas perdeu un 7%
dos seus afiliados dende 2008. O agro é a reserva económica e social que acolle
aos expulsados doutros sectores, e por iso tamén recupera traballadores, mesmo
nos inicios do ano 2014. Segundo as estatísticas, a industria da alimentación tamén
arrancou 2014 con forza e sitúase á cabeza do sector manufactureiro, por volume
de contratación neto.
En Galicia atopamos varios eidos agrarios e gandeiros onde emprender é
posible. Neste número de Cooperación Galega
quixemos recoller algúns dos mesmos. Xa falamos meses atrás das amplas
posibilidades de futuro que os organismos oficiais auguran á produción de carne
de vacún, que no caso galego pode acollerse a potente marca de ampla
implantación no mercado: “I.X.P. Ternera Gallega”. Pero, non só os sectores
gandeiros teñen percorrido. A horta galega é cada día máis demandada polos
nosos consumidores e tamén é apreciada nos meses
de verán noutros mercados de fóra:
as froitas autóctonas, a produción
ecolóxica, a transformación tradicional agroalimentaria…
Ben é certo que ao medio rural non pode achegarse ningún emprendedor con
pretensión de facer negocio rápido, de dar “pelotazos”
coma nos tempos da especulación inmobiliaria. Pola propia natureza das
producións agrarias e gandeiras, necesítase que o tempo pase para que a
colleita chegue; ás veces, con sobresaltos e perdas xeradas polo clima, polas
enfermidades e pragas, polos elementos alleos aos que se expoñen sempre, agricultores
e gandeiros. Pero, con sobresaltos e atrancos, se algo poden confesar é a
enorme satisfacción que xera ver medrar un animal, ver como nace e crece un
cultivo, … en definitiva, ver o enorme potencial da natureza agraria e gandeira
de Galicia.
Neste retorno ao campo, pasa a xogar un papel clave a organización da produción para dar servizo de produto en calidade e cantidade pactada cos
clientes: hai que evitar os rexeitamentos por problemas de calidade, e procurar
cumprir os compromisos de entrega de produtos demandados polos clientes, evitando
faltas puntuais de volume necesario. Pero, tamén é fundamental a organización da produción para prestar servizos aos produtores, para comercializar os
produtos e para que sexan o máis eficientes posibles producindo nas súas
explotacións agrarias, recibindo
formación, asesoramento e consellos prácticos. E nesta función ningunha
organización se adapta mellor aos emprendedores coma unha cooperativa. A
cooperativa posibilita aos novos emprendedores sentirse arroupados e acollidos
na nova actividade en pé de
igualdade. Fai sentir aos emprendedores acollidos, que forman parte dun novo
clan, dun novo clube onde poden sentirse identificados e arroupados.
As cooperativas ofrecemos valores á nova
sociedade que está a xurdir desta crise. Valores demandados
por uns consumidores cada vez máis reflexivos, conscientes e
responsables no seu acto de consumo. A sociedade sabe que as cooperativas
desenvolven un control democrático da actividade e que todos os anos renden
contas da xestión feita. Que hai unha participación económica na actividade en
función do esforzo individual de cada socio nun marco solidario e de apoio
mutuo. Que a educación, a promoción e a formación forman parte do seu xeito de
estar na sociedade. Que moitas cooperativas están comprometidas coa comunidade,
sendo o sustento de tradicións, manifestacións culturais, do patrimonio social
do seu contorno... Por iso, a cooperativa é a organización clave para o apoio
aos emprendedores rurais.
No hay comentarios:
Publicar un comentario